Nové logo sa v základnej verzii skladá z troch farieb – červenej, bielej
a zlatej. Pripomína tvar klasického erbu, pričom jeho nosným prvkom je
podkova, ktorá symbolizuje históriu, tradíciu a remeslo v prepojení s
atribútmi súčasnej doby, ktorými sú múdrosť, šťastie a sila.
"Mojou snahou bolo, aby výtvarná a vizuálna podoba loga mesta Prešov
bola jednoduchá, zrozumiteľná a ľahko aplikovateľná. Keďže Prešovčanov
zvyknú obyvatelia okolitých miest nazývať 'Koňare', ako ideový základ
pre logo som použil podkovu a štylizovanú formu mestského erbu," uviedol autor loga Rastislav Uličný.
"Celých sedem rokov, odkedy som vo funkcii, sme hľadali a zamýšľali
sa nad tým, čo by malo byť naším logom. Mali sme viacero návrhov,
viacero ponúk, ale nič nás neoslovilo natoľko, aby sme sa s tým vedeli
stotožniť, až zrazu prišiel pán Uličný sám s touto ponukou a vtedy sme
si povedali, že toto je to, na čo sme čakali,“ povedala primátorka mesta Prešov Andrea Turčanová.
Spolu s logom sa súčasťou identity mesta Prešov stáva aj nový slogan
'Ľuďmi podkuté mesto', ktorý taktiež vytvoril autor loga. Slogan
popisuje významnú časť histórie mesta a zároveň je odkazom na netradičnú
prezývku jeho obyvateľov.
Jedným z historických symbolov v dejinách mesta Prešov bol miestny
štátny žrebčinec. Založený bol v roku 1859 a jeho história sa písala
viac ako 100 rokov. Počas jeho najväčšej slávy vyhral kôň Nestor slávnu
Veľkú pardubickú. Žrebčinec a kone zanechali mestu nielen spomienky, ale
aj netradičnú prezývku 'Koňare'. Práve symbol konskej podkovy sa stal
jedným zo základných prvkov, s ktorými pracoval autor pri vytváraní loga
aj samotného sloganu. Ich tvorca Uličný je rodákom z prešovského
regiónu, a preto logo a slogan mestu daroval.